Brev:
Modermælkserstatning i babymad
15. januar 2024
Alder:
4 mdr.
Modermælkserstatning i babymad
Hej Helen.
Min dreng er nu 4.5 måned gammel, en stor og sulten dreng. Han får fuld flaske og jeg tænker, at vi så småt skal i gang med skemaden.
Min sundhedsplejerske har dog fortalt, at man ikke længere anbefaler at komme mælk i babys grød og mos. Det kan blot laves med vand og fedtstof. I følge sundhedsplejersken, så vil vores dreng få dækket sit behov for mælk via sine flasker.
Er det rigtigt? Får han sit behov for mælk dækket via sine flasker, og kan jeg bare nøjes med at lave grød og mos med vand?
Jeg synes, det bliver noget tyndt noget.. Hvad mener du?
Kærlig hilsen
Signe